Obiectivele propuse pentru etapa 2 de implementare au fost realizate integral, toți indicatorii de rezultat așteptați pentru această etapă fiind atinși, situație reflectată și de analiza comparativă din tabelul de mai jos.
Raport tehnic și de testare pentru sistemul adaptiv de comunicații și măsurare a distanței dintre vehicule bazat pe tehnologia comunițiilor prin lumină vizibilă
2 lucrări publicate / acceptate pentru publicare
1 prezentare la o conferință internțională;
2 ateliere de lucru bilaterale
2 acțiuni de popularizare
Raport tehnic și de testare pentru sistemul adaptiv de comunicații și măsurare a distanței dintre vehicule bazat pe tehnologia comunițiilor prin lumină vizibilă
2 lucrări publicate / acceptate pentru publicare
2 prezentări la conferințe internționale;
2 ateliere de lucru bilaterale
2 acțiuni de popularizare
Obiectivele generale urmărite:
În contextul în care sunt înregistrate anual peste 50 de milioane de persoane rănite în accidente rutiere din întreaga lume, utilizarea tehnologiilor informaționale și de comunicații pentru dezvoltarea de soluții active de siguranță auto poate contribui la reducerea semnificativă a acestei probleme globale. Obiectivele principale ale etapei a doua a proiectului au fost implementarea și testarea experimentală a sistemului adaptiv hibrid VLC-VLR. Un alt obiectiv al important al acestei etape a fost dezvoltarea unei interfețe grafice pentru afișarea informațiilor VLC-VLR. Nu în ultimul rând, această etapă a vizat activități de management al proiectului, și de asemenea, promovarea activităților din proiect prin publicarea rezultatelor în articole științifice, participarea la conferințe internaționale, participarea la evenimente de popularizare.
A doua etapă a proiectului a avut ca obiectiv principal implementarea și testarea sistemului adaptiv hibrid VLC-VLR. În confirmitate cu arhitectura stabilită în cadrul primei etape, a fost implement fizic sistemul hibrid VLC-VLR și a avut loc testarea experimentală a sistemului în diferite condiții, în laborator sau în mediul exterior. Pentru a asigura capacitatea sistemului de adaptare la context au fost prevăzute atât funcții de adaptare software cât și hardware. În ceea ce privește adaptarea hardware, sunt luate în considerare adaptarea nivelului de sensibilitate, adaptarea nivelelor de amplificare, adaptarea la nivel de filtre. Un alt obiectiv al acestei etape a fost proiectarea unei interfețe grafice care să afișeze datele utilizatorului uman. În cadrul acestei interfețe grafice sunt prezentate informații referitoare la condițiile de trafic, recomandări pentru creșterea siguranței, precum și alte date ce pot fi configurate în funcție de preferințele utilizatorului.
Descrierea ştiinţifică şi tehnică, cu punerea în evidență a rezultatelor fazei și gradul de realizare a obiectivelor (se vor indica rezultatele); Obiectiv principal al etapei a doua a fost implementarea și testarea sistemului adaptiv hibrid de comunicații și determinare a distanței folosind lumina vizibilă (VLC-VLR). Acest sistem a fost dezvoltat și implementat în confirmitate cu arhitectura stabilită în cadrul primei etape, arhitectură ce a fost evaluată și optimizată. Sistemul hibrid VLC-VLR a fost implemenat fizic sub forma unor bancuri de testare mobile destinate evaluării experimentale. Dezvoltarea acestui sistem a pornit de la ideea realizării unui sistem de comunicații între automobile și care are funcții de determinare a distanței, sistem care să poată fi utilizat în viitoare aplicații de siguranță rutieră. Prin urmare, dezvoltarea sistemului a pornit de la utilizarea unor componente care să facă parte din domeniul rutier.
Sistemul de emisie constă în:
- Far auto cu LED
- Stop auto cu LED
- Comutator digital
- Unitate de procesare și generare a datelor
- Sistem de filtre optice cu filtre de culoare roșie pentru recepționarea semnalelor generate de sistemul de iluminare spate al automobilului;
- Sistem de filtre optice cu filtre de tip IR-reject pentru recepționarea semnalelor generate de sistemul de iluminare față al automobilului;
- Lentile de focalizare;
- Element fotosensibil ce transformă energia luminoasă în semnal electric;
- Circuit de transimpedanță ce asigură transformarea curentului generat de fotodioda PIN într-o tensiune direct proporțională;
- Etaje de filtrare analogică a semnalului;
- Etaje de amplificare a semnalului;
- Etaj de digitalilizare a semnalului;
- Unitate de prelucrare a datelor;
- Unitate de afișăre a informațiilor.
Un alt obiectiv al acestei etape a fost proiectarea unei interfețe grafice care să afișeze datele utilizatorului uman. În cadrul acestei interfețe grafice sunt prezentate informații referitoare la condițiile de trafic, recomandări pentru creșterea siguranței, precum și alte date ce pot fi configurate în funcție de preferințele utilizatorului. Figura 2 prezintă versiunea curentă a interfeței grafice (GUI).
Pe baza activităților aferente anului 2020 a fost posibilă realizarea tuturor rezultatelor asumate.
Prototipul implementat și testat în această etapă are potențialul de a fi de interes pentru companii din industria auto. Acest interes este justificat pe de o parte de gradul mare de noutate al sistemului dezvoltat, și pe de altă parte, de performanțele sistemului.